El col·lectiu Compromís per Castelló de Rugat va celebrar el dia de totes i tots els valencians el passat 9 d’octubre, amb la realització de tallers, jocs infantils, i amb la posterior ofrena de corones de llorer al carrer Jaume I.

A les 5 de la vesprada, la plaça de la constitució començava a omplir-se de vida amb el berenar popular, baix les cançons que sonaven de Paco Muñoz. A les 5:30 començaven els jocs i tallers amb la pintura d’un gran mural que representava l’arribada de Jaume I a la ciutat de valència.

La vesprada va transcórrer plena de color i alegria, amb les diverses activitats: pintura de corones de Jaume I, espases de globus, fotografia amb Jaume I, pintura de cares, etc. La nota final als tallers la va posar el taller ‘Tambors de Jaume I’ on els xiquets, amb la col·laboració de l’associació local Revelasao Batucada, posarien la música a la cercavila que acabaria a la simbòlica intersecció entre el carrer 9 d’octubre i Jaume I.

Una allau de menuts i grans van acompanyar als ‘Tambors de Jaume I’ i a la corona de llorer fins al punt final de la cercavila. El jove regidor, Damià Martínez, en finalitzar l’ofrena de la corona de llorer, va donar les gràcies per la gran acollida en un dia tan important per a tots els valencians, i va finalitzar l’acte amb la lectura del poema de Vicent Andrés Estellés “Ací em pariren i ací estic”.