Compromís per Castelló de Rugat presentarà per al pròxim plenari tres mocions per combatre l’assetjament escolar i la LGTBfòbia als centres educatius de la localitat, i exigirà una educació pública i de qualitat amb la derogació de la LOMQE i el 3+2.

No hi ha cap dubte que existeix consens en la nostra societat sobre la gravetat de les agressions en l’àmbit educatiu. Fenòmens com l’assetjament escolar (bullying) o la LGTBfòbia (odi a la diversitat sexual)  tenen evidents conseqüències, molt greus, per a la salut física i psíquica de les víctimes.

Per aquesta raó el grup municipal Compromís demanarà al pròxim plenari que el govern municipal tinga una major implicació local amb la prevenció de l’assetjament escolar i la LGTBfòbia, amb mesures concretes per acabar amb aquest problema als centres de secundària i primària de Castelló de Rugat.

Paral·lelament, també s’inclourà en aquest paquet de mesures de l’àmbit educatiu  la moció realitzada en consens amb la Plataforma en defensa de l’ensenyament públic del País Valencià, per a exigir una educació pública i de qualitat instant al govern central a la paralització i derogació de la LOMQE, popularment coneguda com la Llei Wert, i la seua implantació. Juntament, amb la derogació de la reforma universitària del 3+2, i la paralització de les retallades que porta sofrint l’educació pública en aquests últims anys.