En commemoració del dia de la república, Compromís per Castelló de Rugat presentarà davant del pròxim plenari una moció perquè l’ajuntament elimine els símbols franquistes del poble.

La coalició es refereix sobretot a les plaques falangistes que es troben a alguns edificis construïts per l’extint Ministeri de l’Habitatge, amb les plaques que segellaven les VPO de Franco. Aquestes plaques són testimonis metàl·lics i tenaços de la parafernàlia simbòlica de la dictadura que es manté vigent, cara al sol.

Així mateix, la moció demana  que Castelló de Rugat s’adherisca a la Xarxa de Municipis per la posada en valor de la Memòria Històrica. Es tracta d’una entitat impulsada des de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) de la que formen part 40 localitats valencianes. La mateixa pretén ser un fòrum de debat, anàlisi, intercanvi d’experiències i consulta de la problemàtica de les iniciatives municipals de recuperació de la memòria històrica i la seua posada en valor.