Compromís ha demanat la compareixença del portaveu del grup municipal i la presidenta del PP per preguntar-los sobre l’informe que la setmana passada la Sindicatura de Comptes va fer públic en el que destapava cobraments indeguts i sense justificar en l’etapa del Partit Popular en Castelló de Rugat.

En novembre, tota la corporació municipal va aprovar per unanimitat –fins i tot amb els vots dels actuals membres del PP- la sol·licitud per a la realització de l’auditoria econòmica per la sindicatura de comptes. La setmana passada es va publicar l’informe amb resultats esclaridors sobre la gestió que s’havia dut a terme. L’auditoria desplegada sobre l’últim any i mig del govern del PP en l’Ajuntament de Castelló de Rugat destapava una sèrie d’actuacions “que no s’ajusten a la legalitat i als principis de bona gestió econòmica”.

En aquest aspecte, l’informe revela que l’exalcalde Jose Miguel Barranca i alguns regidors del seu equip de govern van percebre milers d’euros en indemnitzacions i dietes per mantenir reunions amb veïns, i per gestions i desplaçaments dels quals no consta justificant de pagament en la comptabilitat municipal.

Compromís assegura que “coneixent totes aquestes dades sobre la pèssima gestió del Partit Popular, no és d’estranyar el deute heretat en què es troba enfonsat el nostre poble”.

El portaveu local de Compromís Pasqual Sanjuan ha manifestat que “El grup municipal Compromís ha registrat en l’ajuntament una sol·licitud de compareixença de dos dels regidors que van estar al govern en aquell aleshores i que actualment continuen estant en la corporació municipal. Volem esclarir i resoldre tots els dubtes que ens han sorgit tant a nosaltres com a molts veïns i veïnes sobre aquella obscura etapa. És un bon moment perquè ens conten la veritat del que realment es feia amb els diners de totes i tots”.