Compromís per Castelló de Rugat ha comunicat al PSPV-PSOE la suspensió de les negociacions per a la formació de govern. Les negociacions segons ha informat Compromís “estaven avançades tot i que existien encara desacords, però arran de les últimes notícies aparegudes en premsa i les investigacions realitzades pel nostre grup municipal sobre possibles irregularitats, no ens queda altra opció que suspendre les negociacions fins a esclarir totes les qüestions”.

Després de les eleccions del passat 26 de maig que varen deixar un plenari sense majories absolutes, PSPV i Compromís varen iniciar negociacions per poder conformar un govern de progrés. Govern que no va arribar a desenvolupar-se, segons va informar la coalició en un comunicat, “per les línies roges del PSPV-PSOE d’únicament incorporar un dels dos regidors de Compromís al govern”.

Posteriorment que el PSPV-PSOE es quedara en minoria amb la proposta d’alliberar econòmicament dues regidores del seu govern, aquests varen sol·licitar a Compromís tornar a negociar, aquesta vegada acceptant la proposta dels valencianistes de primer negociar “el què” amb un acord programàtic, que segons aquests “és el que vertaderament importa als nostres veïns i veïnes”, i posteriorment “el qui” .

Negociacions que l’assemblea de Compromís per Castelló de Rugat va decidir ahir suspendre per unanimitat. Les últimes notícies aparegudes en premsa que apuntaven a possibles irregularitats en la concessió de la llicència per a l’enllaç matrimonial de l’alcalde de la localitat amb la utilització de serveis públics com els banys i vestuaris del poliesportiu municipal, varen fer iniciar una investigació exhaustiva del grup municipal Compromís que després de l’exposició de les conclusions davant l’assemblea local ha esdevingut en la suspensió de les actuals negociacions.

A més asseguren “no únicament tenim dubtes sobre aquest aspecte, sinó que hem ampliat el radi d’investigació i hem trobat altres qüestions que considerem més greus i que mereixen com a mínim una explicació. Per això, abans de prendre qualsevol decisió al respecte, ens hem posat a disposició del PSPV-PSOE per poder contrastar-les, però a hores d’ara no hem rebut resposta”.